поиск новостей
  • 26.01-30.01 Әнвәр Нургалиев. Уникс
  • 29.01-30.01 Премьера! "Алтынчәч", 12+, Кариев театры, 18:00
  • 02.02 Премьера!" Сөннәтче бабай", 12+, Кариев театры, 18:30
  • 03.02 "Ак чәчәкләр кебек...", 12+, Кариев театры, 18:30
Бүген кемнәр туган
  • 23 Гыйнвар
  • Ркаил Зәйдулла - язучы
  • Алсу Исмәгыйлева - журналист
  • Равил Галиев - җырчы
  • Альберт Кәримов - дәүләт эшлеклесе
  • Ринат Шәмсетдинов - регбичы
  • УБОРЩИК ТЕРРИТОРИЯ (ДВОРНИК) ИР КЕШЕ ЭЗЛИБЕЗ ЭШ УРЫНЫ УЛ.ЧУЙКОВА УРНАШКАН, 67 ЯШЬТЭН ОЛЫ БУЛМАСЫН! 5/2 7:00,16:00 БЕР СЭГАТЬ ОБЕД ТЕЛ 89957664503
  • Казан шэхэренен Жилплощадка бистэсендэ бер хужа (50 яшьлек ир)ике булмэле квартирага ике егет кертэм. Тулэу жан башына 4000. Квартира барлык унайлыклары белэн.Хужанын начар гадэтлэре юк.тел.вацап 89027159146
  • Озак вакытка торырга бер бүлмәле фатир бирәбез. Казан шәхәре, Вахитов районы, Хороводная,50 ("Рустәм" мәчете янында). 50 м2,2 лоджия. Яшәр өчен барлык җигазлар бар. Бәясе - аена 23 мен сум + ку. Риэлторларсыз. 89655886519.
  • Сдаю 2 комн.квартиру на Спартаковской 88б, с мебелью,бытовая техника,охраняемый двор,в отличном состоянии.с.89276766077
  • Узем белэн бер булмэле квартирада торырга бер кыз эзлим. квартира фатых амирхан урамында урнашкан, 13 000 все включено. Ватсапка язырга яисэ шалтратырга аласыз элеге номерга 89872711348
  • Набережные Челны! Делаю ручной и вакумно- аппаратный массаж. А так же сухая хиджама.+79520427894 Мунира.
  • КАЗАН ШЭХЭРЕНДЭ ГРУЗЧИК, ГАЗЕЛЬ, КАР КОРЭУ ХЕЗМЭТЕ КУРСЭТЭБЕЗ... 89196271171
  • Ярылган хэм ярылмаган букэнлэнгэн утын сатабыз. 89274194883
  • Төшегезгә ерак бабаларыгыз-әбиләрегез фәрештә булып керсен дисәгез, сез аларга догада булыгыз. Исемнәрен белмисеңме? Шәҗәрәгез юкмы? Нәсел тамгагызны да белмисезме? Бу бит хәл итәрлек мәсьәлә. Дәүләт архивлары чыганаклары буенча шәҗәрәгезне төзеп бирәм. Шәҗәрәҗәге барлык фактларны архив документының фотокопиясе белән раслыйм. Бу өлкәдә эш тәҗрибәм 8 ел. Тел./Ватсап: 8–917–874–16–40 Tongekuk@gmail.com Дамир Шәйхетдин.
  • Актаныш. Натяжной потолок урнаштырабыз. Килеп улчәү, консультация бушлай, светильниклар да куябыз. Актаныш, Актаныш районы буенча эшлибез 8-937-581-42-52 Айдар
 
 

 
Архив
 
28.05.2012 Мәдәният

Шәүкәт Биктимеров вафат (хушлашу 29 майда 9.00дә Камал театрында)

Бүген 83 яшендә татар театрының легендасы Шәүкәт Биктимеров арабыздан китеп барды. Сәхнәдә әҗәлне алдый алган Әлмәндәр бабай, кызганыч, тормышта әҗәлне алдый алмады...

Актерның туганнарының һәм якыннарының тирән кайгысын уртаклашабыз.

Белешмә:

Шәүкәт Биктимеров 1928 елның 28 октябрендә туган.

ТАССРның Г.Тукай исемендәге Дәүләт бүләге лауреаты — 1967,ТАССРның халык артисты – 1968, РСФСРнең халык артисты – 1970, СССРның халык артисты — 1977, РСФСРның К.С.Станиславский исеменд|

Артист. Казан шәһәрендә туа, Татарстанның Саба районы Миңгәр авылында үсә. 1949 елда Казан театр училищесын тәмамлый һәм Татар академия театрында эшли башлый. Шул ук елны армиягә алына. Театрга яңадан 1953-1954 елгы сезон башында кайта.

Бүгенге көндә Биктимеров — милли театрның иң атаклы сәхнә остасы, күпкырлы иҗади шәхес, татар сәхнәсенең реалистик традицияләрен дәвам итеп, төрле характерда дистәләрчә төп образлар иҗат иткән күренекле артист. Сәхнә сөйкемлелеге, күңелгә үтеп керүче мөлаем гадилек, җылылык, йомшак лирика – артистның үзенә генә хас булган иҗади йөзе шундый. Ул грим белән артык мавыкмыйча, образларның холык-фигыльләрен, эчке дөньясын, күзәтеп, тойгылар кайнарлыгын, пафослы хисләрдән тыелып, табигый тасвирлый белә. Ул иҗат иткән Әлмәндәр карт образы (1976) инде 30 елдан артык сәхнәдә милләт йөзен, аның намусын, иманын һәм кыйбласын чагылдырган легендар каһарман булып тора.

1967 елда «Гүзәлем Әсәл» (Ч.Айтматов) спектаклендәге Байтимер роле өчен ТАССРның Г.Тукай исемендәге Дәүләт бүләге, 1979 елда  «Әлдермештән Әлмәндәр» (Т.Миңнуллин) спектаклендәге Әлмәндәр роле өчен РСФСРның К.С.Станиславский исемендәге Дәүләт премиясе белән бүләкләнә.

Татарстан Фәннәр Академиясенең шәрәфле әгъзасы (2007).
 
Рольләре:
Нургали — «Ташкыннар» Т.Гыйззәт
Мелузов — «Талантлар һәм аларга баш иючеләр» А.Островский
Дульчин — «Соңгы корбан» А.Островский
Кнуров — «Бирнәсез кыз» А.Островский
Хәмит — «Беренче чәчәкләр» К.Тинчурин
Ишан — «Зәңгәр шәл» К.Тинчурин
Галин — «Габбас Галин» Ш.Камал
Таһир — «Хөррият» М.Әмир
Тәлгать — «Беренче мәхәббәт» Х.Вахит
Сәетгәрәй — «Гөлҗамал» Н.Исәнбәт
Заһит — «Бертуган Таһировлар» Ф.Хөсни
Байтимер — «Гүзәлем Әсәл» Ч.Айтматов
Ленин — «Баһадирлар» Н.Погодин
Ислам — «Әни килде» Ш.Хөсәенов
Кривохатский — «Бер төн» Б.Горбатов
Фаюнин — «Ябырылу» Л.Леонов
Бәхтияр — «Канкай углы Бәхтияр» Т.Миңнуллин
Җәллад — «Моңлы бер җыр» Т.Миңнуллин
Нурислам — «Дуслар җыелган җирдә» Т.Миңнуллин
Шәһит — «Хушыгыз!» Т.Миңнуллин
Әлмәндәр — «Әлдермештән Әлмәндәр» Т.Миңнуллин
Зариф — «Монда тудык, монда үстек» Т.Миңнуллин
Сибгать — «Ат карагы» Т.Миңнуллин
Хәсән Акчурин — «Без китәбез, сез каласыз» Т.Миңнуллин
Нурхәмәт — «Илгизәр + Вера» Т.Миңнуллин
Туктамыш хан — «Идегәй» Ю.Сафиуллин
Дорозуар — «Тол ханымда тукталыш» Э.Лабиш
Чмутин — «Сагыш» А.Галин
Пастор Мандерс — «Өрәкләр» Г.Ибсен


---
Матбугат.ру
№ --- | 28.05.2012
Матбугат.ру печать

Фикерләр

Исем:
E-mail:
Текст:
 
№31 (806687) / 30.05.2012 22:25:57

Бер начар сүз дә әйтмәгән-
Ник тиясез Иркәгә?
Без дә шунда барачак бит,
Бәлки чират иртәгә?
Шул өч көнлек дөньяда да
Ямьсезләнмәсәк иде.
Татулыкка чакырмыймы
Шәүкәт ага үрнәге?

№30 (806576) / 29.05.2012 07:56:27

Шундый кыска кеше гомерләре.Асыл Затлар китә аралардан.Күңелләр әрни.Туфан абый белән Җәннәтдәрдәочрашырлар,Алла боерса. Җәннәтләр тагы да нурланып китәр.Ә без монда бик юксынырбыз Сезне.

№29 (806573) / 29.05.2012 00:06:10

Әҗәлетдин җиңә алмас,
Кулланса да ни чара:
Шәүкәт абый кайтмаса да,
Әлмәндәр исән кала.

№28 (806570) / 28.05.2012 23:13:00

Урыны ожмахнын турлэрендэ булсын,авыр туфрагы жинел булсын!!!
Бер бер артлы олы шэхеслэребез якты доньядан бакыйлыкка кучэ.
Эле бит Шэукэт абыйга яшисе дэ яшисе иде,Элмэндэр кебек бирешмэс кебек иде лэ,югыйсэ.Нишлисен бит тормыш югалтулары,кайгы хэсрэтлэре бн урелеп бара.
Шэукэт абыйнын туган тумачаларына Алах Тэгалэ бетмэс токэнмэс сабырлык бирсен Иншалла!!!

№27 (806567) / 28.05.2012 22:05:40

"Гүзәлем Әсәлне" мин өч тапкыр карадым. Әлмәндәрне - бер."Зәңгәр шәл"не өч тапкыр карадым.

№26 (806566) / 28.05.2012 21:51:52

Әлмәндәребезне югалткач уйлану

Югалтабыз һаман халкыбызның
Алтын өрлек сыман агаларын.
Алар урынын алыштыра алыр
Табып булыр микән яңаларын?!
Милләт диеп һәр минутын яшәп,
Татар диеп көрәшләрдә янган
Ил уллары гына китә тора-
Кайтмас җиргә китә-шунысы яман.
Бакыйлыкта ,ахры,кирәктер лә
Туфаннары,Шәүкәт,Илдарлары.
Киңәш-табыш алыр олы затлар,
Әйтер фикерләре булганнары.
Чүп ирләргә юктыр почеты да,
Йөри алар җирне нәҗес ясап.
Тик яхшылар гына китә тора
Эшләнәсе күпме эшне ташлап.
Әлмәндәрсез калды халкым бүген,
Әҗәлетдин тагын килеп җиткән.
Милләтемнең асыл ирләренә
Нигә Ходай 100 яшь бирми икән?
Китә, китә күңел китабына
Алтын хәреф белән язылганнар.
Милләтемә лаек агалары-
Безнең өчен үрнәк,дан булганнар...

№25 (806565) / 28.05.2012 21:51:29

Шундый вакытта да зәһәреңне чыгармый түзә алмыйсың.Әллә эчеңдә елан бар инде7..

№24 (806563) / 28.05.2012 21:33:13

Туфан абый Миннулиннын вафатыннан сон кайгыдан айнып та житэргэ олгермэдек...инде Шэукэт абый. Урыныгыз жэннэтлэрнен турендэ булсын. изге гамэллэрегез урыныгызны ожмах турлэрендэ итсен.

№23 (806559) / 28.05.2012 20:37:03

Өч көн буе тоташ яңгыр
Юкка яумаган икән.
Табигать, зур кайгы сизеп,
Шуңа елаган икән.
Табигатьнең күз яше дә
Бәрәкәт- кешеләргә.
Шәүкәт ага гына китте
Кире кайтмас җирләргә.

№22 (806558) / 28.05.2012 20:30:54

Авыр туфрагы җиңел булсын.
Шәүкәт абый чын кеше иде. Ул рольләре белән генә түгел, үзенең тормыш-яшәеше белән безгә өлге булган кеше. Аның йөзеннән ниндидер бер нур бөркелеп тора...иде.

№21 (806555) / 28.05.2012 19:52:42

Бигрәк матур кеше идең бит,Шәүкәт абый!!!
Урының оҗмахта түрендә булсын,театр сөючеләр сине бик юксыначаклар инде..

№20 (806552) / 28.05.2012 18:56:02

саба якларынын күренекле шэхесе дэ китте........ авыр туфрагы җинел булсын

№19 (806551) / 28.05.2012 18:47:28

Аһ!!!! Йөрәгем сулкылдап, кысылып куйды...Юк ул минем исемдә Әлмәндәр дип түгел, Гүзәлем әсәлдәге "Байтимер" булып истә калачак.

Соры, сүзләреңә кушылам.Олы хәрефтән язылар торган Кешеләр Шәүкәт абый төсле булалар.Татар халкы күңелендә калдырган эзегез сүнмәс!

№18 (806550) / 28.05.2012 18:18:23

кая бара сон бу камаллылар...Эстэгафируллах...бик кызганыч, урыны ожмахта булсын.

№17 (806547) / 28.05.2012 18:02:38

Иннә Лилләһи үә иннә иләйһи раҗигүн. Авыр туфрагы жинел булсын!Бетәбез...

№16 (806542) / 28.05.2012 17:53:20

Бу ел театр тарихына зур югалтулар елы булып кереп калачак...

№15 (806539) / 28.05.2012 16:19:01

Иннә Лилләһи үә иннә иләйһи раҗигүн. Авыр туфрагы жинел булсын!

№14 (806538) / 28.05.2012 15:46:49

Искиткеч артист иде,Элмэндэр карт....урыны ожмахта булсын инде...

№13 (806537) / 28.05.2012 15:06:34

Урыны оҗмахта булсын Шәүкәт абыйның.

№12 (806535) / 28.05.2012 14:59:33

Туфаннары ,Әлмәндәре китте,
Шамилләре бакый дөньяда.
Тарих битләрендә-алар күптән,
Югалтулар гына -өр-яңа...

№11 (806534) / 28.05.2012 14:42:39

Татар театры, татар мэдэнияты, татар иле, татар доньясы ятим кала бара...

№10 (806533) / 28.05.2012 13:46:06

Чыннан да, Камал театры өчен авыр ел. Әлмәндәр картка чынбарлыкта әҗәл килде(((((

№9 (806532) / 28.05.2012 13:37:36

Камал театрыннан килгән смста, хушлашу 29 май көнне, 10.00 сәгатьтә Г.Камал театрында булачак диелгән.

№8 (806531) / 28.05.2012 13:25:13

Урыны җәннәттә булсын! Милләт бөек шәхесләрен югалтканнан югалта бара... Безне, ни кызганыч, рухи кризис көтә бугай......

№7 (806528) / 28.05.2012 13:00:35

Хушлашу кайчан хэм ничэдэ була икэн?Языгыз эле пож-та.Бик тэ барасы килэ.

№6 (806527) / 28.05.2012 12:58:11

Бөекләр дә китә... Матур яшәде, матур эз калдырды... Мөгәен, үзеннән соң, гел якты истәлекләр генә калдыручы биииик сирәкләрнең берседер... Күпләргә шундый тормыш юлы узарга язсын иде!!! Авыр туфрагы җиңл, тар гүре киң булсын!!! Шәүкәт абыйның китүе өчен кайгырырга кирәкми, тормышта ничек яшәү кирәклеген күрсәтеп китә алган өчен, шатланырга кирәк, тормышта кайгыруларны кабул итми иде бугай, мәрхүм...

Әлмәндәр кебек, хур кызлары кочагының җылысын татысын!!!

№5 (806523) / 28.05.2012 12:41:26

...тагын бер боек шэхеснен доньядагы вакыты утеп китте... Авыр туфрагы жинел булсын...

№4 (806518) / 28.05.2012 11:01:48

Хуш инде,Шэукэт абый!!! Син безнен хэтерлэрдэ гел улемсез Элмэндэр булып истэ калырсын((((((

№3 (806517) / 28.05.2012 10:56:31

эх кайгы артыннан кайгы.

№2 (806516) / 28.05.2012 10:31:26

Татарлардан әлегәчә исән булган соңгы СССРның халык артисты иде бугай, ялгышмасам. Авыр туфрагың җиңел, кара гүрләрең якты, рухың тыныч булсын Әлмәндәр бабай.

№1 (806515) / 28.05.2012 10:20:10

Югалту арты югалту...
Әлмәндәр дә Туфан артыннан китте...
Нинди асыл кешеләр,алыштыргысыз, сагынып искә алырлык көчле шәхесләр!!!
Татар дөньясы ятим кала...

▲ Өскә

Матбугат-инфо
Матбугат.ру
Ватаным Татарстан
Шәһри Казан
Бердәмлек
Рәшит Ваһапов фестивале
Камал театры
Татар дәүләт филармониясе
Ирек мәйданы
Татарстан яшьләре
Кариев театры
Идел
Өмет
Татарстан китап нәшрияты
Милли Музей
Шаян
Татаркино
Татарстан Диния нәзарәте
Татар телен саклау һәм үстерү мәсьәләләре комиссиясе
Piter.tatar